Only in America - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu Only in America - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

Only in America

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2009 | Verenigde Staten, Knoxville

Nu het einde hier begint te naderen maar even een update.
24 December 2008 begon het avontuur in de Verenigde Staten, dus dat is nu bijna op de dag 4 maanden geleden. Ik zit nu dus officieel op de helft van mijn verblijf hier, en ik kan wel zeggen dat de tijd is omgevlogen.

Iets waar de meeste mensen wel van gehoord hebben is dat in de uitgaansscene hier huisfeesten heel belangrijk zijn, dit omdat -21èrs het dan ook op een zuipen kunnen zetten. Nu heeft dat sowieso wel zijn charme om met een heleboel mensen in een of ander schraal huis te chillen, maar gisteravond was het op een iets grotere schaal. In plaats van een huisfeest was het nu een “Block party” oftewel een serie huizen waar je binnen kon vallen. Aangezien ik iets later was kreeg ik al te horen van Wouter dat er een hele zooi politie aanwezig was. Gelukkig waren die weer weg tegen de tijd dat ik er aankwam. Maar om een uur of 1 ’s nachts kwamen ze weer terug. Een wagen of 5 en een mannetje of 10-15 sterk, want zo’n studentenfeestje verstoren is natuurlijk wel een zwaar gevaarlijke bezigheid…

Ondanks dat het wel enigszins schraal was omdat de muziek uit werd gezet was er nog genoeg spektakel te beleven. Ze gingen namelijk controleren op “underage drinking”. En een gast wou zijn boete ontlopen door weg te rennen…niet zo slim natuurlijk, want binnen no-time zaten er 3 agenten achter hem aan te sprinten. Mensen die zich in bosjes verstopten en dan gevonden werden door politieagenten die met hun zaklampen alles doorzochten. Maar het toppunt was wel de arrestatie die ik heb gezien. Er was een oude dronken vent op dat feestje, nu is het natuurlijk al treurig als je als schrale oude vent zomaar tussen allemaal studenten bij gaat staan te wezen, maar zijn arrestatie verliep wel heel hardhandig. Blijkbaar had hij iets naar een agent geroepen, en het gevolg was dat 3 agenten op hem af kwamen gerend, hem een face-plant op de stoep gaven door hem hardhandig neer te gooien, op hem te springen en vervolgens met hun knuppel op hem in begonnen te slaan omdat hij zijn zonnebril in zijn hand had en die niet snel genoeg los liet. Echt allemaal taferelen die je normaal alleen maar in “Cops” ziet. Ondanks dat ik er vlak naast stond heb ik maar geen foto gemaakt, want ik wist niet of ze daar mee zouden kunnen lachen ;-)

Verder heb ik het vooral druk met studeren, aangezien ik redelijk wat achterstand heb en geen totale faalhaas wil worden. Om dat te bewijzen en om jullie een idee te geven waar ik de afgelopen tijd heb rondgehangen heb ik wat fotos van het Law-gebouw online gegooid.

Ondanks dat Californie zeker heel relaxed gaat worden is het natuurlijk geen college life, dit is nu toch de laatste week van mijn leven als een Amerikaanse student. En eigenlijk valt me dat een stuk zwaarder dan verwacht, begrijp me niet verkeerd in Nederland is het natuurlijk prima…maar de afgelopen tijd was hier toch wel zo relaxed dat afscheid nemen toch wel even pijn gaat doen. Maar helaas is er een tijd van komen en een tijd van gaan en is het bijna tijd om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen…

Foto’s geupload in “Campus” en “Tennessee”. Link: http://picasaweb.google.com/michaelvaneerd

  • 26 April 2009 - 18:47

    Wouter:

    Ja inderdaad er komt al weer bijna een einde aan! Gisteren was inderdaad wel mooi met die politiescene hehe.

    Goejendag eh, dat lawgebouw, daar moet je wel studeren hahaha.

  • 26 April 2009 - 20:27

    Maartijn:

    Haha gaat ie nog vlug wat foto's plaatsen van het lawgebouw;)
    Beter dat je iig 1 vak gaat halen heh:P .. laterr kzie je in Cali;)

  • 26 April 2009 - 21:46

    Lonneke:

    Heel veel succes met studeren en geniet van je laatste week als Amerikaanse student!

  • 26 April 2009 - 21:55

    Dominique:

    Time flies when you're having fun!

  • 27 April 2009 - 17:16

    Modder:

    Time's fun when you're having flies!

  • 27 April 2009 - 18:41

    Laurens W:

    Ergens fijn te lezen dat je er zo'n moeite mee lijkt te hebben dat het voorbij is Mich! Maakt je mens en geeft aan dat je het als mens ontzettend naar je zin hebt gehad :D Daar ga je uiteraard voor ;)

    Succes en sterkte deze komende dagen! De werkelijke belevingen omzetten in herinneringen kan soms een zware opgave zijn.

    Veel plezier alvast gewenst in California!!! En tot in Augustus :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 30984

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: