Laatste bericht from down south... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu Laatste bericht from down south... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

Laatste bericht from down south...

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

16 Mei 2009 | Verenigde Staten, Knoxville

Deze update had ik een tijdje terug al geschreven, maar nooit tijd gehad om hem online te gooien. De roadtrip-update ga ik nu ff schrijven en dump ik over een paar dagen online om het leesvoer wat te spreiden ;-) Ik kan eenieder al wel verklappen dat ik heelhuids in LA ben aangekomen, maar dat is niet zonder incidenten verlopen.. (jaja, een heuse cliffhanger… GTST kan er trots op zijn)

Het laatste weekend zit er nu officieel bijna op. Dit weekend de laatste 2 afscheidsfeestjes gehad en, morgen nog een laatste tentamentje maken en dan woensdagochtend gaan we er definitief vandoor.

Maar gelukkig is er nog wel het een en ander gebeurd dat het vermelden waard is. Vrijdag waren we op een feestje in Andy Holt (onze flat) toen opeens iedereen hem naar de bibliotheek peerde. Wat moet je nou op een zaterdagavond in de bieb? Feesten natuurlijk :-P Voor de mensen die niet bekend zijn met het fenomeen “flash mob”, dat is een gebeurtenis waar mensen afspreken om met een hele groep te verzamelen en dan iets geks te doen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat er opeens 200 man in een roze string in de Albert Heijn koprollen beginnen te maken. Maar dat is schraal natuurlijk, wat een veel beter idee is is om iedereen op te roepen via Facebook (de internationale variant van Hyves, maar dan gaaf…dus dump je Hyves en open een Facebook-account) om om 22.00 bij de bieb te verzamelen en daar een rave-party te houden. Dat moesten we ff uitchecken natuurlijk…. Nu had ik verwacht dat er daar 20 man een beetje kansloos zouden lopen doen, maar wat bleek..... 100-en studenten waren komen opdagen. Iemand had een stereo-installatie meegenomen en dus vervolgens ging iedereen loos in de bibliotheek :-p Te melig dus…natuurlijk zijn er filmpjes van gemaakt, die zal ik dus wel ff dumpen. Voila: http://www.youtube.com/watch?v=skxMvRnahfQ . Ergens rond 3 minuten ofzo schiet ik ook nog ff door het beeld, ben benieuwd of iemand me kan vinden ;-)

De dag erna was het feest bij Wouter (aka Wootah of Walter), bij hem was een “keg” (biervat van een liter of 50) naar binnen gesmokkeld. Wat op een dry-campus als hier natuurlijk niet echt geapprecieerd wordt ;-) Maar waar laat je zo’n ding….in de badkuip natuurlijk :-P Nu was ik hem op tijd gepeerd naar een barretje hier in de buurt om wat andere mensen te ontmoeten, want nadat ik weg was werd de rest getrakteerd op een bezoekje van wat volk van de universiteit die hun namen hebben opgeschreven en die moeten nu morgen een verplichte AA-meeting (je weet wel, voor dronkaards) bijwonen. Verder was het sowieso wel een tumulteuze avond, want er kwam ook nog politie aan te pas nadat Wouter’s kamergenoten een heuse stalker van de nieuwe vriendin van heen van hen met enig fysiek geweld de deur hadden uitgewerkt.

Een gelukje heb ik nog wel…zoals veel mensen al opgemerkt hebben lijkt het wel alsof er hier van studeren niet heel veel komt. Nu zal ik niet liegen, dit is inderdaad absoluut niet prioriteit 1. Nu wil ik natuurlijk niet overkomen als een of andere halfgare triangeljosti, dus een nipte “pass” wil ik er toch wel uitslepen. Enige probleem is dat het niveau hier serieus hoog, dus ik dacht een probleem te hebben. Maaaar, wat zag mijn lodderig oog…op de website van de faculteit kwam ik de volgende verheugende boodschap tegen:

“The College awards numerical grades and grades of Satisfactory/No Credit. Numerical grades are reported in 0.1 increments, with 0.0 being the lowest possible grade, 0.8 the lowest passing grade, and 4.3 the highest possible grade.”

Nou koop je daar als Amerikaan helemaal niets voor, want als je hier geen GPA hebt van 3.0-3.5 uit 4.3 dan kan je het wel vergeten om een baan te krijgen. Maar aangezien ik dit alleen als losse vakken volg maakt het voor mij niet uit, en een pass is een pass natuurlijk ;-) Dus op deze manier moet dat wel goedkomen… ;-)

Nu zit mijn tijd als een Amerikaanse student er dus definitief op, je hoort vaak dat een periode studeren in het buitenland de beste tijd van je leven is. En ik kan dat inderdaad beamen, je zit in een nieuwe omgeving zonder veel verantwoordelijkheid met een hoop mensen uit alle delen van de wereld die in eenzelfde situatie zitten en als prioriteit nummer 1 hebben om er een leuke tijd van te maken. Afscheid nemen is dus zeker niet makkelijk (van sommige mensen nog moeilijker dan van anderen) maar het is nu eenmaal niet anders en nu begint onze grote reis naar Californie. Wordt binnenkort vervolgd dus…. Foto’s worden ook binnenkort gedumped. In de mappen “Tennessee” en “Roadtrip TN-CA”.

Ow ben trouwens benieuwd of het iemand opgevallen is, maar vond eenieder de gelijkenis van mijn ex-pimpvoiture met de auto waarmee die schraalhans besloten had om wat mensen te rammen op Koninginnedag niet heel erg treffend? Ik dacht eerst echt even dat het de mijne was, totdat ik zag dat er geen vlammetjes waren ;-)

  • 15 Mei 2009 - 23:09

    Lonneke:

    Leuk verhaal weer! En nu loop je zowaar weer voor op mijn updates ;) Maar kan ik uit je verhaal opmaken dat je je vlammetjes auto verkocht hebt? Wat jammer, waren zo leuk die vlammetjes :P ;)

  • 16 Mei 2009 - 09:00

    Therris:

    Echt, mijn vocabulaire gaat er iedere keer weer op vooruit als ik zo'n verhaaltje van je lees :P

    En nu de cliffhanger afwachten natuurlijk...

  • 16 Mei 2009 - 09:11

    Knecht:

    haha geniaal weer, zoek je snel op op youtube. en idd.. bartali maakte gelijk de opmerking dat het wel jouw auto leek op queensday alleen dan zonder vlammen!

  • 16 Mei 2009 - 09:59

    Laurens:

    Hey Mich! Ik heb je helaas niet kunnen vinden @ de vid.! :( Maar goed, zag er verder wel relaxt uit :)

    Passen lijkt me dan ook niet een al te grote opgave ;) Nou, bij deze alvast 'Congratz Mich' ;)

    Mich... het was jouw auto alleen dan de vlammen verwijderd en zwart gespoten :P
    Ik moest idd wel gelijk aan jouw swiftje denken maar das ook niet zo vreemd: swift = swift (als het over dat oude model van swift gaat dan tenminste :P)

    Succes en sterkte met afscheid nemen kerel! En geniet van je komende periode in California! :D

  • 16 Mei 2009 - 22:58

    Dominique:

    Sterkte met het afscheid!
    Benieuwd naar het vervolg!

  • 17 Mei 2009 - 05:33

    Woeter:

    Dit geloof je toch niet, ik had een dikke tekst geschreven, druk ik op reactie plaatsen krijg ik een foutmelding door dat stink internet hier in het hotel. Nog maar een keer dan.

    De roadtrip was inderdaad prachtig! Ik zal niks verklappen voor de mensen hier ;)

    Ik ben gisteren met pa in 1 ruk door naar Grand Canyon gereden. Daar hebben we 's avonds de zonsondergang gezien. Toch nog zonsondergang dus haha. Was trouwens wel mooi, vooral de lichtinval. Vandaag hebben we in de Grand Canyon de South Kaibab Trail gelopen. We waren nog een stuk voorbij dat Cedar Bridge gelopen, maar de rivier was nog steeds super ver, dus zijn we op een gegeven moment maar omgedraaid. En het was wederom zwaar om in 30 graden naar boven te lopen...

    Daarna zijn we 's middags naar Page gereden, waar we nu in een hotel zitten. Morgen gaan we daar de Antelope Canyon bekijken. Moet je maar eens op Google zoeken "Page Antelope Canyon", dat is echt super mooi. En morgenmiddag rijden we naar Bryce National Park, wat ook heel bekend is. Daarna naar Vegas ;)

  • 17 Mei 2009 - 10:23

    Annelies:

    Klinkt weer erg nice! Geniaal die rave-party! Alleen ik kan jou niet vinden in het filmpje. Rond 1 minuut dacht ik dat ik je zag, maar dat ben je dus niet? :P
    Ik ben weer benieuwd naar je volgende update! :D

  • 19 Mei 2009 - 21:46

    Jasper:

    0.8 uit 4.3 klinkt op zich nog wel haalbaar..:P

    Verder tof geschreven stukje weer ja..misschien iets mee doen in de toekomst?

    Veel succes met America Part 2!

  • 20 Mei 2009 - 22:45

    Dominique:

    Benieuwd naar je verdere plannen. Alles goed?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 30993

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: