Komt-ie dan, Komt-ie dan he! - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu Komt-ie dan, Komt-ie dan he! - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

Komt-ie dan, Komt-ie dan he!

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2012 | Verenigde Staten, Hartford

Zo, ik zit nu in de bibliotheek en moet eigenlijk aan een paper werken…maar wat is er nu een beter excuus om te soggen dan einnnnnnndelijk een stukje voor mijn waarbenjij.nu te schrijven!? Dus bij deze, hier komt dan het lang verwachte en veel te lang uitgestelde stukje. En een mooi stuk gaat het wel worden natuurlijk, want eenieder heeft ondertussen waarschijnlijk wel meegekregen dat ik tegenwoordig als verloofd man door het leven ga! Dolle pret natuurlijk, maar nog steeds ook stiekem wel een apart idee natuurlijk…bijna afgestudeerd en verloofd, nu ben ik officieel volwassen…

Ik heb van verschillende mensen al vernomen dat ze razend geïnteresseerd zijn in het verlovingsverhaal, want zoals een echte Southern gentleman betaamt ben ik natuurlijk (met voorafgaande ‘toestemming’ van haar vader) met diamanten ring en al op de knieën gegaan. Helaas ga ik hier het precieze verhaal niet uit de doeken doen, want net als een goede grap kan een goed verhaal het beste in persoon verteld worden. Dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben…
Verder hebben er niet heel veel bijzonder noemenswaardige gebeurtenissen plaatsgevonden. Ik vermaak me hier nog prima, maar zal jullie niet vervelen met de precieze samenstelling van mijn dagen.

Wel vermeldenswaardig is de trip naar Washington, DC die we recent hebben gemaakt met de internationalen. Ik was er al een keer geweest dus het was niet geheel onbekend terrein, maar desalniettemin was het toch weer heel leuk om daar rond te wandelen. Zeker omdat ik de vorige keer niet de tijd had om het U.S. Supreme Court te bezoeken, een must voor elke jurist natuurlijk. Dus deze keer was dat wel gelukt om daar een rondleiding te hebben, best indrukwekkend…zeker omdat daar sinds 1935 behoorlijk wat geschiedenis is geschreven. Leuk was ook de rondleiding in het U.S. Capitol, aangezien wij werden rondgeleid door een stagiaire van de Senate representative van Connecticut. Dit betekende dat we ook in bepaalde gebieden konden komen waar normaliter toeristen niet welkom zijn, zo zijn de verschillende gebouwen op Capitol Hill met elkaar verbonden door ondergrondse tunnels en daar hebben we dus een beetje rondgewandeld. Verder hebben we ook nog fietsen gehuurd om dwars door DC te fietsen, ondanks dat de combinatie van ‘mensen die niet gewend zijn om op een fiets te zitten’ en ‘drukke stad’ wat hectisch was is het toch een leuke tocht geweest, waarbij we in een korte tijd alle interessante plekken van Washington konden bewonderen.

In de avonduren was het natuurlijk tijd om het nachtleven van DC onveilig te gaan maken, wat heeft geresulteerd in een aantal prima avonden. Leuk verhaal is nog wel dat ik in een van de kroegen een meisje tegen het lijf liep waar ik drie jaar eerder in New York mee heb rondgehangen, de eerste Amerikaanse die ik toendertijd in een hostel tegen het lijf liep en samen met haar en een vriend van haar had ik toendertijd New York verkend en kerstavond/-dag mee doorgebracht. Jullie kunnen dat verhaal nog teruglezen in mijn eerste echte blogpost van mijn vorige reis. Zo zie je maar, ‘the world is a small place’. Het beste was nog wel dat zij tegenwoordig daar als barmedewerker aan het werk was, dus dat betekende gratis bier de rest van de avond!

Ook heb ik eindelijk mijn eerste ronde op de golfbaan gelopen, zij het dat het maar 9 holes waren. Als ik ooit partner wil worden moet ik dit natuurlijk wel beheersen ;-) Het was niet om aan te zien, maar op de een of andere manier heb ik uiteindelijk de golfballen wel in de holes gekregen…gelukkig waren Pierre, Paddy ook behoorlijk kansloos en hadden we met Agustin nog een golfleraar in ons midden. Verder ben ik ook langzaamaan al alles een beetje op de rails gaan zetten voor mijn terugkomst in Nederland. Gelukkig heb ik zelfs wat veelbelovende aanknopingspunten om mijn juridische carriere eindelijk echt te starten, dus we zullen wel zien hoe dat allemaal afloopt!

Dit is mijn negende blogpost tijdens mijn verblijf hier, dus waarschijnlijk probeer ik het mooi af te ronden met een laatste tiende net voor mijn vertrek. Een vertrek dat al over een week of 6 nabij is, echt niet normaal meer hoe snel dat is gegaan. Ondanks dat ik het al een keer eerder in mijn leven heb meegemaakt blijft het toch verbazingwekkend om te zien hoe snel de tijd voorbij vliegt terwijl je zo in den vreemde bivakkeert… Toch een vreemd idee dat alles hier bijna achtergelaten gaat worden. Gelukkig hoef ik Pierre, na 10 maanden samenwonen, niet te veel te missen, want hij gaat ook definitief terug naar Parijs.

Ik heb dus nog een ruime maand te gaan hier in Hartford, 23 mei vlieg ik naar Tennessee en begin juni naar Nederland. Ondanks dat er nog het nodige afrondende werk moet worden gedaan voor de studie, ik studeer hier 20 mei af, is het natuurlijk sowieso de bedoeling om de resterende tijd zo goed mogelijk te besteden! Emily komt hier vanaf 11 mei rondhangen dus er zullen nog wel wat tripjes gemaakt worden, wat dan het materiaal zal opleveren voor mijn (voorlopig) laatste blog op deze site...

  • 11 April 2012 - 19:42

    Laurens W:

    Mich, ik kan niet wachten om het verlovingsverhaal ergens in juni te horen :D

    Gaaf om te lezen hoe het je allemaal af gaat en wat voor bijzondere dingen je mee hebt mogen maken, en vast nog mee zal gaan maken!!

    Keep it up (waar ik niet over twijfel)! :) Ik ben benieuwd naar je laatste blogverhaal en sowieso zie ik je heel graag weer wanneer je terug bent in NL :D

  • 11 April 2012 - 19:58

    Annelies:

    Aahh ik wil zsm het hele verlovingsverhaal horen zoals je weet! We moeten maar snel eens een biertje doen als je terug bent! Succes met de laatste loodjes vd studie en geniet er nog ff van. :)

  • 12 April 2012 - 06:32

    Nico:

    Hej gast,

    Verloofd man? Ik heb echt wat verhalen gemist inmiddels van je, geloof ik... maar alsnog proficiat hè! Ben ook wel benieuwd naar het verhaal. Misschien als je terug bent een keer pilsje pakken en bij lullen?

    Succes met afstuderen hè!

  • 12 April 2012 - 07:14

    Lonneke:

    Ohw wow 6 weken nog maar daar?! Gaat idd snel. Geniet ervan!

  • 13 April 2012 - 12:27

    Martino:

    Het is 'toentertijd' joh!

  • 22 April 2012 - 08:26

    Patrick:

    Volwassen? Burgerlijk bedoel je? :)

    Gefeliciteerd baasje, we zien je snel terug in Tilburg en dan pakken we er een biertje op!

  • 28 April 2012 - 23:13

    Tijn:

    Beetje laat maarrrr klinkt allemaal heel goed daaro;)! Uiteraard moet ik ook het bijzondere verlovingsverhaal in levende lijve van jou vernemen wanneer je weer binnen de landsgrenzen bent.. dus in afwachting daarop..! Veel succes om in de laatste weken te knallen om US Part II goed af te sluiten!!
    Hoiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hartford

America part II

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Komt-ie dan, Komt-ie dan he!

25 Februari 2012

Tijd voor een update!

10 Januari 2012

One semester down, one to go!

17 December 2011

Mijn laatste post van 2011!!!

02 November 2011

Stilte na de storm...

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 7553
Totaal aantal bezoekers 30933

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: