Mijn laatste post van 2011!!! - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu Mijn laatste post van 2011!!! - Reisverslag uit Hartford, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

Mijn laatste post van 2011!!!

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2011 | Verenigde Staten, Hartford

Hey mensen,

Nog maar even een update voordat het straks 2012 is…al hebben de meeste mensen aan de hand van mijn Facebook toch wel een idee gekregen waar ik me zo allemaal mee heb bezig gehouden.

De tijd vliegt hier weer als een malle voorbij, want aankomende dinsdag zit mijn laatste tentamen van dit semester er alweer op, en zit ik dus al bijna halverwege mijn verblijf hier. Dat betekent dus ook een komen en gaan van mensen hier, een stuk of zes van de internationalen gaan definitief huiswaarts, maar gelukkig komen er in januari maar liefst 13 nieuwe voor in de plaats! Waaronder zelfs 4 Nederlanders, dus er kan hier dan bijna een Nederlandse enclave gesticht worden. Maar komend semester komt al snel genoeg, dus eerst maar eens even bezighouden met het heden en het recente verleden.

Ik liet jullie achter met mijn trip naar Washington, DC. Dat was allemaal heel chill, al moet ik zeggen dat Boston en New York toch nog wel een treedje hoger staan op mijn ‘favoriete steden ranglijst’. Met de precieze details zal ik jullie niet vermoeien, anders wordt het hier zo’n boekwerk, maar mocht het je echt iets kunnen interesseren dan verwijs ik je door naar mijn Facebookalbums.

Ondanks dat ik zo in de loop der tijd toch al een kleine 16 maanden ofzo in het Amerikaanse land heb rondgehangen was ik er nooit tijdens Thanksgiving. Daarom dus voor Thanksgiving maar naar Tennessee gevlogen, om eens authentiek aan de kalkoen te kunnen gaan.

Na terugkomst ook nog even Nederland flink gerepresent, want ik had nog een Sinterklaasavond op poten gezet. In mijn hoedanigheid als ‘Vice-president of the Connecticut Alliance of International Lawyers’ (jaja, klinkt dat eens even high-potential) moet ik namelijk onder andere zorgen dat iedereen zich hier een beetje op zijn gemakt voelt, dus dat leek me wel een leuk idee. Dit ook omdat Duitsers blijkbaar ook aan Sinterklaas doen, naast onze fietsen hebben ze dus blijkbaar nog meer gejat. Vandaar dat we uiteindelijk een mix van pepernoten, chocoladeletters (jaja, die had ik weten te hosselen) en gluhwein zaten weg te tikken. We deden het natuurlijk zoals het hoort, al hebben we de surprises maar laten zitten voor wat het was, maar gedichten en kadootjes moeten er gemaakt worden! En ik moet zeggen dat, zeker omdat het voor bijna iedereen de eerste keer was, ik er onder de indruk was van de moeite die iedereen er in had gestopt. Nu scheelt het natuurlijk wel dat er geen Engelstalige variant van de Sinterklaasgedichtengenerator (3x woordwaarde) is, maar desalniettemin kan de gemiddelde Nederlandse lamzak er een voorbeeld aan nemen!

Verder is het me eindelijk gelukt om ook eens met mijn familie in de VS rond te chillen! Het had wel wat voeten in de aarde, aangezien een van mijn vakken een vrij strikte aanwezigheidsverplichting kende, maar met wat heen-en-weer gereis was ik toch in staat om uiteindelijk een kleine 3 dagen in NY de toerist uit te hangen met de rest van mijn familie.

Daarna is er vrij weinig spectaculairs gebeurd, aangezien er zo rond examentijd toch eens even flink gestudeerd moest worden. Nu doen ze hier aan laptop-examens, wat dus betekent dat je niet old-school hoeft te schrijven, maar in plaats daarvan heel hip kan typen. Natuurlijk bevroor tijdens een van mijn tentamens mijn laptop en kon ik dus mijn examen niet indienen. Hele hoop gezeik, maar uiteindelijk konden ze gelukkig het gemaakte tentamen nog ergens van mijn laptop aftoveren en liep het met een sisser af. Maar zo zie je maar weer, die moderne techniek van tegenwoordig daar heb je ook echt helemaal geen reet aan.

Aankomende dinsdag dus nog even mijn laatste tentamen binnentikken, en dan ga ik naar Tennessee om daar Kerst te vieren. Vervolgens kom ik Oudjaarsdag weer naar het Noorden (en sleur ik Emily met me mee) en gaan we dan Nieuwjaar in Boston vieren. Redelijk pimp dus, en dat zal wel weer wat Facebookwaardige fotomomentjes opleveren. Verder is het weer hier gelukkig nog verbazingwekkend mild, al is het wel rond het vriespunt. Maar voor hetzelfde geld had er hier rond deze tijd al een pak sneeuw van 2 meter kunnen liggen, dus maar duimen dat het voorlopig zo blijft!

Aan kerstkaarten ga ik trouwens niet beginnen, en kerste-mails zijn toch wel zo waanzinnig pauper, dus bij deze wil ik eenieder die dit leest een prettige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar wensen. En de mensen die dit niet lezen zijn blijkbaar niet in me geinteresseerd, dus daar kan het me ook bar weinig uitmaken hoe de negatieve kharma die hun dit oplevert hun nieuwe jaar zal beinvloeden.

Houdoe eej en tot in 2012!

  • 18 December 2011 - 08:32

    Martino:

    Heb je geen kruidnoten gegeten met Sinterklaas?

  • 18 December 2011 - 08:32

    Roger:

    Ik ben blij dat ik de moeite heb genomen je post te lezen, aangezien ik nu in ieder geval toch nog mooi jouw beste wensen mee pik ;-). Veel plezier daar nog kerel en de beste wensen alvast voor 2012!

  • 18 December 2011 - 09:06

    Annelies:

    Hahaha die laatste zin... Jij ook gezellige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar Michael!
    Goed om te lezen dat je toch een beetje aan het studeren bent daar. ;) Veel plezier in TN en Boston! :)

  • 18 December 2011 - 12:37

    Guido:

    Wat een briljante kerstwens Michaël. Schitterend. Van hetzelfde!

    Verder: epic adventures zo te lezen, keep it up!

  • 18 December 2011 - 20:49

    Patrick:

    Wat betekent die kerstgroet voor de lezers die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn, maar uit verveling toch maar zijn gaan lezen?

  • 18 December 2011 - 21:04

    Dominique:

    Hey Michael, was een feestje je weer even te zien. Fijne feestdagen voor jou en alle Altshulers en HAPPY NEW YEAR!

  • 23 December 2011 - 10:04

    Tim:

    Ben ik me even blij dat ik de moeite neem om je blog te lezen zodat ik 2012 niet al met een bak negatieve karma hoef te beginnen ;-)
    Dat laptop verhaal kan ook echt alleen maar bij jou gebeuren hè!

  • 27 December 2011 - 03:13

    Tijn:

    Hey gozer, vermaak me weer kostelijk om je droge humor;) jij ook een goed nieuwjaar gewenst en succes met je 2e semester!

    Laterrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hartford

America part II

Recente Reisverslagen:

11 April 2012

Komt-ie dan, Komt-ie dan he!

25 Februari 2012

Tijd voor een update!

10 Januari 2012

One semester down, one to go!

17 December 2011

Mijn laatste post van 2011!!!

02 November 2011

Stilte na de storm...

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 30941

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: