It's alive... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu It's alive... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

It's alive...

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Knoxville

Zo is het 2 juni, en zo is het alweer bijna 2 augustus... time really does fly when you are having fun ;-)

Maar ik had een mooie update geschreven voor mijn Zuid-Amerikaanse avonturen. Maar omdat ik de foto;s eerst wou uploaden (wat ik dus de hele tijd vergat), heb ik die nog niet hier opgegooid.

Maandag ben ik weer in Californie, dus dan zal ik die update eens echt online gooien.

In de tussentijd maar ff snel een update van wat ik de afgelopen 2.5 week heb uitgespookt. Superweek is 16 dagen achter elkaar racen verspreid over Illinois en Wisconsin, rond de 100km per dag. Er staan hier serieus wat (internationale) beulen aan de start, zo is Zuid-Afrika, Taiwan, Argentinie, Australie, Nieuw-Zeeland, Uruguay, Mexico, Duitsland, Oostenrijk Nederland en natuurlijk de VS allemaal vertegenwoordigt.

Ondanks het sterke veld en mijn verre van optimale voorbereiding gaat het tot nu toe best goed. Ik sta 23ste in het overall klassement en heb al de nodige top 10 en 20 plaatsen behaald.

Gisteren was het vlak bij ons huis, en letterlijk duizenden toeschouwers waren op komen dagen (ik hoorde zelfs rond de 20.000). De sfeer is dan echt super, iedereen rond het parcours heeft tuinfeesten en is super enthousiast.

Je kan info over de race vinden op www.cyclingnews.com en de homepage van de koers zelf www.internationalcycling.com . Maar echt heel veel nut heeft dat niet, want vandaag is alweer de laatste dag ;-)

We begonnen in Chicago, wat best een chille stad is. Een vriend van een van mijn teamgenoten had ruimte in zijn studentenhuis. Dus daar zaten we dan met 4 gasten en 4 meiden van ons team in een woonkamer gepropt die een grote teringbende was. Met een hele lieve kat, die alleen wel de heleboel onderscheet en keg parties die tot diep in de nacht duurden. Niet echt optimaal dus voor de races, maar wel melig...

Halverwege de serie was het tijd om naar Milwaukee, Wisconsin te verkassen. Dat was een behoorlijke "change of scenery"...want van een studentenhuis kwamen we nou in het huis van een milionair terecht. Fucking groot, overall kunst en high-tech snufjes en 4 autos in de garage. Was dus wel even wennen ;-)

Verder is er niet zoveel te melden...tijdens racedagen is het veel rondhangen en niets doen. We zijn 2x uitgeweest hier en beide keren was wel het vermelden waard. De eerste keer omdat we uiteindelijk aan het eind van de avond in ons ondergoed in Lake Michigan zijn gerend. Waarna ik op de terugweg nog ff in de problemen kwam omdat de politie hier het blijkbaar niet echt apprecieert als je in je ondergoed door Milwaukee loopt (de rest van mijn teamgenoten waren slim genoeg geweest om hun kleren weer aan te trekken ;-)).

De tweede keer was voor Losak's verjaardag. We gingen naar een of andere "duelling piano"-bar. Dat klinkt een beetje gay, maar het is best melig. Komt er op neer dat twee pianos tegen over elkaar in een bar staan en dan kunnen mensen verzoeknummers aanvragen terwijl die gasten achter de piano ook een soort stand-up comedians zijn. Was dus best geslaagd, zo geslaagd zelfs dat iedereen van ons team compleet van de kaart was aan het eind van de avond. Wat nog een aantal leuke taferelen opleverden, maar die zijn van het kaliber " die kan je niet vertellen, daar had je bij moeten zijn" . Desondanks zijn we gisteren toch allemaal gestart in onze race en deden we het best aardig. Zeker omdat we om 9.00 alweer wakker werden gemaakt door een stel straaljagers die loopings boven ons huis maakten (een of andere vliegshow van een Amerikaans stuntteam).

Zoals ik al zei...vandaag de laatste 100km. En dan is helaas dit hoofdstuk ook alweer afgesloten. Maar er staan nog wel een aantal leuke dingen in het vooruitzicht ;-)


  • 26 Juli 2009 - 18:01

    Paul:

    He Michaël, je moet echt eens een link plaatsen naar die fotokes van je ;)

  • 26 Juli 2009 - 19:37

    Wou T:

    Dat fietsen gaat je inderdaad nog prima af naast al die avonturen :) De Tour zit er sinds vandaag ook weer op, dus voor ons ook geen wielrennen meer. Maar komend weekend begint de Nederlandse voetbalcompetitie weer, dus dan zijn we daar weer zoet mee ;)

  • 26 Juli 2009 - 21:02

    Laurens:

    Nice Mich, wat je nog weet te presteren naast al je nachtelijke avonturen ;) Congratz daarmee :D

    Duelling-piano klinkt best wel gaaf eigenlijk! Maar kan idd net zo goed flink tegen vallen. Fijn dat alcohol alles goed maakt :P

    Enjoy je laatste weekjes daar! Tot in NL :)

  • 29 Juli 2009 - 16:46

    Jasper:

    Zozo, klinkt goed al die wieleruitslagen, veeg de vloer aan met die Taiwanese toppers! Nu hopen dat als je een rit wint, ze geen Deens volkslied afspelen ipv het Nederlandse..:P ;)

    Nog een maandje te gaan daar? Zorg iig maar dat je terug bent voor Breda Barst, dat lijkt me wel een geschikte terugkomst activiteit ;)

    Have fun nog!

  • 10 Augustus 2009 - 18:27

    Martijn Nooren:

    Zuipen en koersen tegelijk? Ongelooflijk :)

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 30968

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: