Geen inspiratie voor een pakkende titel... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu Geen inspiratie voor een pakkende titel... - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

Geen inspiratie voor een pakkende titel...

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2009 | Verenigde Staten, Knoxville

Zo mensen,

Hier ben ik dan weer... er is in de tussentijd wel het nodige gebeurd en daarmee dus maar weer ff een update om jullie op de hoogte te houden.

Allereerst zal ik maar eens ff bewijzen dat ik niet alleen maar de lambal aan het uithangen ben maar ook weldegelijk studeer. De vakken die ik volg zijn: Corporate Finance, Patent Law, Contracts II en Business Associations. Het aparte is dat je hier niet vanuit de middelbare school naar de Lawschool kan, je moet eerst een andere universitaire opleiding hebben afgerond. Verder is wel grappig dat het echt zwaar moeilijk is om hier op de Lawschool aangenomen te worden, er zijn veel meer aanmeldingen dan plaatsen en dus wordt er erg streng geselecteerd. Dus als ik aan iemand vertel wat ik studeer is het gelijk van "wow".

Enige nadeel is dat er dus ook zo goed als alleen maar zwaar slimme en gemotiveerde mensen zitten. Dat is goed te merken ook, want het is qua inhoud en participatie echt wel een niveau hoger dan in NL. Per college moet je echt een shitload aan pagina’s lezen en iedereen heeft die ook daadwerkelijk gelezen. En tijdens de college is iedereen hier zwaar aktief en houden hele discussies…heel wat anders dan al die sponzen die in NL in de collegebank hangen. Maar ja, dat is dus wel ff wennen…want ik was naar Nederlandse standaard altijd al een beetje een lambal…laatst staan hier ;-) Al heeft dit dus wel een positieve invloed, want ik heb nog nooit zoveel voor mijn studie gedaan als hier…al is alles relatief natuurlijk… ;-)

Vorig weekend ben ik samen met 2 Amerikanen (Greg en Justin) naar Greenville , een klein dorpje in Tennessee 2 uur rijden van Knoxville, geweest om daar te trainen. Dat was heel gaaf, allereerst omdat het daar een hele mooie omgeving is maar ook omdat die pa van Greg blijkbaar een CFO (“Chief Financial Officer” voor de onwetenden, vrij vertaald als “een zwaar belangrijk iemand” van een of ander vrij groot bedrijf was. Dit huis waar wij dus in waren was dus maar een van hun 5 huizen. Desalniettemin stonden er wel 3 Porsches, 1 Harley, 2 sportmotoren en een quad in hun garage en ook de rest van het huis was behoorlijk luxe…

Verder staan er nog wat reisplannen op stapel. Allereerst vertrek ik volgende donderdag voor een week naar Arizona! Het rare is dat het goedkoper was om eerst naar Los Angeles te vliegen en dan met mijn Amerikaanse teamgenoten mee naar Phoenix te reizen om vandaar weer terug te vliegen dan gelijk een retour Phoenix-Knoxville te nemen. Dus eerst een klein roadtripje en daarna 3 dagen mijn ballen eraf draaien in de woestijn. Daarna heb ik nog een paar dagen daar, dus een beetje de Grand Canyon checken en wat al niet meer.

Verder is ook Springbreak nu zo goed als rond, we gaan met 13 man een week lang Panama Beach in Florida onveilig maken…dat gaat dus een dolle boel worden aangezien dat zo’n beetje het Salou van Florida is. :-P Daar kijk ik echt heel erg naar uit, want Spring Break is HET studentenevenement van de VS en Florida is dan echt de place to be…dus om dat nu als Amerikaanse student mee te maken gaat echt heel gaaf worden.

Tot slot ook nog een shitload aan nieuwe foto's toegevoegd: http://picasaweb.google.com/michaelvaneerd/Tennessee#

Maar ik voel me de afgelopen dagen echt schraal, beetje een kou te pakken en wat oververmoeid van de eerste maand vol spanning en avontuur. Dus vandaag maar niet naar de kroeg gegaan en lekker op tijd mijn nest induiken…want ik moet natuurlijk wel ff proberen om fatsoenlijk te rijden daar in Arizona ;-)

Morgenavond ga ik trouwens het ijshockey checken en zaterdag de Monstertruck-races…maak ik dat tenminste ook nog eens mee… Owja, en als allerallerallerlaatste nieuwes….Wouter, Tama en ik zijn nu heeeeel ver in het aankoopproces van onze eigen voiture…een ’94 Pontiac Bonneville (ik ben te lui om de link te zoeken dus je Googled zelf maar als het je wil weten hoe het er uitziet…)

  • 06 Februari 2009 - 08:34

    Lonneke:

    Nu heb ik ook een keer eerste post bij jou! ;)

    Maar volgens mij vermaak je je nog prima daar! Je bent wel een echte Amerikaan als je een benzinesleurpende auto heb gekocht ;) Heel veel plz nog!

  • 06 Februari 2009 - 09:37

    Laurens:

    De picca's bekijk ik nog eens maar sowieso vet wat je allemaal gepland hebt! :D

    En congratz met het bijna voltooien van een aankoopproces van die grote Amerikaanse bak! Ook vet om een eigen vierwieler daar te hebben natuurlijk ;)

    Enjoy!

  • 06 Februari 2009 - 09:45

    Tijn:

    Yooo dikke shit man wat ik allemaal lees, dope dat het allemaal relaxed gaat daar (al vraag ik me af of je echtechecht n nerdje bent geworden met al die 'buitenschoolse activiteiten')
    Btw: Springbreak.. damn ben jaloers;)

    Laterz

  • 06 Februari 2009 - 11:47

    Annelies:

    Zo rechten studeren daar is wel wat anders dan hier.. het tegenover gestelde eigenlijk. ;) Maar klinkt goed allemaal! :D Volgens mij heb je het echt drrruk! En dan nog allemaal hard studenren ook.. Ga je je studiemotivatie hier ook voortzetten? ;)

  • 06 Februari 2009 - 14:17

    Bartali:

    Kun je gelijk de motorkap als strijkplank c.q. behangtafel gebruiken. Loopt 1 op een emmer dus maar even aan die CFO om sponsoring vragen.
    Greetz Bart

  • 06 Februari 2009 - 15:32

    Wouter:

    Dan moet je ook eerlijk zijn en zeggen dat je ziek bent omdat je elke dag twee of meer wafels in je nek duwt ;)

    En nee, we hebben hem nog niet aan het bier gekregen!

  • 06 Februari 2009 - 17:05

    Jasper:

    Dat bier moet er wel komen tijdens de Springbreak natuurlijk ;)

    Heel veel dingen weer meegemaakt iig, ben alvast benieuwd naar je ijshockey en Monstertrucks belevingen :P

    Later!

  • 06 Februari 2009 - 18:22

    Ploedlijder:

    hehehe daar heb ik lang op moeten wachten eindelijk wat foto's die op fietsen lijken ! Na al die eet, feest, drank, stap en waterpijp foto's goed om te zien dat je ook nog een beetje beweeg, wan t voor dat je het weet is het weer eind augustus !

    Veel plezier in de VOS tour !

  • 07 Februari 2009 - 10:25

    Daniel:

    w00t, die pontiac ga jij dus zeker importeren en aan mij verkopen voor belachelijk weinig.
    Ik moet zeggen dat ik wel jaloers begin te worden over wat jij allemaal meemaakt. Keep on rockin' , daniel

  • 08 Februari 2009 - 16:17

    Erwin:

    Hey Michaelus! Dat regel je allemaal weer goed daar. Springbreak is het perfecte moment voor je bierontmaagding! ;-) En niet met bier op in je ’94 Pontiac Bonneville stappen, he! Dan duurt je verblijf daar wat langer... Veel plezier!

  • 09 Februari 2009 - 10:08

    Winnie:

    Howdy! Ge begint 'n echte Amerikaan te worden zeg met je toekomstige Amerikaanse bak :) En jus d'orange bier...oke dat is bijna bier :P Veel plezier! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 30966

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: