New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van michaelgaatloosindevs - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Michaël.

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2008 | Verenigde Staten, New York

Zo halverwege mijn verblijf in New York (jaja, tijd vliegt) maar even een update plaatsen. Alvast voor de luie mensen, zie de laatste regel van mijn bericht voor foto's.

Het bevalt hier eigenlijk super goed. De afgelopen dagen in een hostel in Brooklyn gezeten wat echt heel relaxed was...de omgeving was niet echt veel soeps, maar het feit dat je binnen 10 min. midden in Manhattan was, de leuke inrichting van het hostel zelf en de chille atmosfeer die er hing maakten veel goed. Ik ben daar een heel aantal leuke mensen tegen het lijf gelopen.

Nadat ik door mijn wilde avonturen op de aankomstdag bijna meteen in comateuze toestand op mijn bed was gevallen werd ik de volgende ochtend wakker zonder een idee te hebben van hoe het hostel was. Maar dat bleek dus heel chill te zijn.... al bij het ontbijt liep ik een stel Amerikanen uit Washington tegen het lijf. Met Sean en Hannah heb ik daarna gelijk de hele dag en avond doorgebracht. Aangezien zij al een aantal keer eerder in de VS waren geweest wisten zij heel goed de weg, wat echt superveel tijd scheelde. Daardoor kon ik gelijk de eerste dag al echt een hele hoop zien. We begonnen in Chinatown. Aangezien Hannah Chinees bloed had kon zij daar prima de gids uithangen. Echt grappig om te zien dat je je daar gewoon echt in China waant, alles in het Chinees en je voelt je daar echt een reus. Want er zijn daar ook echt bijna geen andere mensen dan Chinezen, dus je voelt die de hele tijd tegen je been aanrijden. Maar dat is dus wel mooi, want nu hoef ik dus niet meer naar China toe ;-)
We hebben nog even een bezoekje gebracht aan zowel een Chinese katholieke kerk als een boedhistisische tempel, wat wel grappig was om te zien.

Daarna zijn we naar Ground Zero gegaan. Best ziek om te zien hoe groot dat gat wel niet is en hoe ziekelijk groot het WTC wel niet was als je dat al vergelijkt met alle hoge gebouwen die er omheen staan en bij het WTC in het niet vielen. Vervolgens hebben ze me Times Square laten zien, niet normaal hoe druk het daar is...een grote heksenketel van honderden auto's, duizenden mensen en ontelbare reusachtige reclameborden...de een nog epileptische aanvallen opwekkender dan de ander. Ondanks dat we wat honger begonnen te krijgen zijn we eerst langs de rivier de Hudson gelopen en de New York Stock Exchange bekeken. Daarna zijn we weer terug naar Chinatown gegaan omdat Hannah daar een leuk dim-sum restaurant wist. Chinees eten is niet echt mijn ding, maar op zich was het best binnen te houden... wat ook wel grappig is is dat toen wij er waren alle voorbereidingen in gang waren voor een Chinese bruiloft. En ja, wij hadden ook zoiets van "welke daas gaat zijn bruilofts nu in een vrij schraal restaurant vieren :-P

Tot slot de metro gepakt naar een of ander cafe wat zij een dag eerder hadden ontdekt. Daar tot laat in de nacht rondgehangen en niet een, niet twee maar maar liefst 3 shots Tequila op. En dan niet van die laffe kleine zoals in Nederland, maar echt grote. Dus na 1 dag in de VS ben ik al aan het transformeren in een alcoholist, dat belooft nog wat ;-)

Helaas moesten zij de volgende dag al weer vroeg terug naar huis en daarom heb ik toen een dagje alleen rondgebanjerd. Niet heel veel bijzonders uitgespookt, gewoon een beetje gechilled in Manhattan en naar Central Park geweest en in het hostel een meisje uit Puerto Rico (Johanna) ontmoet. Belangrijkste ontdekking van die dag was dat drugs krijgen in de VS nog makkelijker is dan in Nederland. Want zodra het een beetje begon te schemeren in Central Park waren er gelijk allemaal negers die vroegen of ik dope wilde kopen... Verder nog een of andere vent tegen gekomen die mij op straat aansprak of ik niet bij zijn modellenbureau wou. Hij wou graag dat ik een keer langs kwam voor een screening. Ik heb zijn visitekaartje gekregen en hij heeft nog nagemaild of ik as maandag langs wou komen bij het kantoor van zijn organisatie. Ondanks dat hij het nooit over iets van geld dat ik zou moeten betalen heeft gehad sla ik het toch maar mooi over, want iemand die mijn hoofd bij een modellenbureau wil, dat moet wel een oplichter zijn :-P

Ondanks dat zo'n dagje alleen best relaxed is was het wel leuk om de dag erna weer wat met iemand te ondernemen. Ik had David ontmoet in het hostel, een Brit die al een paar maanden door de VS zwierf, en samen met hem ben ik de stad ingegaan. Overdag begonnen we in East End op zoek naar een winkel om een fatsoenlijke winterjas te kopen aangezien David de volgende ochend naar Toronto zou vertrekken waar het -20 was. Vervolgens was het plan om een een trip te make naar het zuidelijke punt van Manhattan op zoek naar het Vrijheidsbeeld. Helaas bleek toen we daar uit de metro kwamen dat het opeens super mistig was geworden. Omdat we er nu toch waren besloten we dan maar de gratis ferry naar Staten Island te nemen omdat die niet ver langs het Beeld zou varen. Helaas bleken de mistbanken zo dicht dat we precies 0.0 zagen. En waren we 1.5 uur later weer terug waar we vertrokken...nou ja, ook een manier om je dag te vullen he ;-) Daarna zijn we wat omhoog getrokken naar Soho, Little Italie en Greenwich Village. Tot slot zijn we via Times Square naar een of andere Irish pub gegaan. Dat was best goed te doen, want het was daar maar dollar of 4-5 voor een bier of jus dus dat viel nog best mee voor die lokatie.

Net toen ik en David bijna terug bij het hostel waren kreeg ik een sms...Wouter, mijn Tilburgse mede-uitwisselingsgenoot aan de University of Tennessee, was aangekomen. Ik ben nu ik dit typ net terug van een dag met hem New York verkennen. We hebben New York van bovenaf bekeken vanaf het dak (69ste verdieping) van het Rockefeller Centrum, zowel bij dag als bij nacht. Verder zijn we nog even bij Times Square, het Empire State building, Penn station en Central Park geweest. Ondanks dat ik nu al voor de 3de keer op Times Square was gaat het nooit vervelen, het blijft leuk daar....Ook zijn we al echt ingeburgerd doordat we als middageten bij de McDonalds en als avondeten bij een pizzeria hebben gegeten :-P

Ik heb ondertussen al bijna een marathon gelopen sinds ik hier ben, en dat is goed te merken ook...mijn voeten zijn echt helemaal verneukt. Dus vandaag maar eens een keer op tijd mijn bed induiken en hopen dat ze voor morgen wat herstelt zijn. Want dan staan het Vrijheidsbeeld en het Financial District op het programma en zullen er waarschijnlijk weer heel wat kilometers gemaakt worden...

Het hostel in Brooklyn zat helaas vol voor de komende dagen en daarom zit ik nu aan de andere kant van de stad in een ander hostel. Ik moet zeggen dat de eerste indruk ervan tot nu toe een stuk minder is dan het vorige...maar ja, het is maar voor 3 nachtjes dus dat zal wel goedkomen.. Voor de komende dagen wordt er sneeuw opgegeven dus voor het echte "New York rond Kerst-gevoel" is dat wel aardig...al is het wel minder dat het dan wss wel grafkoud wordt.. -8 is de verwachting...

Uiteindelijk is het een vrij flinke lap tekst geworden, dat was eigenlijk niet echt de bedoeling...maar respect voor de mensen die het volgehouden hebben tot het eind ;-) Als beloning zal ik nu eindelijk maar eens wat foto's droppen. Omdat de beschikbare ruimte hier te klein is staan ze op mijn picasa: http://picasaweb.google.com/michaelvaneerd/NewYork?feat=directlink

Spaters.

  • 29 December 2008 - 07:47

    Bas:

    ''al bij het ontbijt liep ik een stel Amerikanen uit Washington tegen het lijf. Met Sean en Hannah heb ik daarna gelijk de hele dag en avond doorgebracht. Aangezien zij al een aantal keer eerder in de VS waren geweest wisten zij heel goed de weg''

    Wat een mazzel, dat uitgerekend jij die paar amerikanen tegenkomt die al eens eerder in de VS zijn geweest! ;)

  • 29 December 2008 - 09:06

    Knecht:

    wat je allemaal mee kan maken in een paar dagen new york! Zijn die mensen daar nou echt allemaal zo gastvrij dat jij gelijk allemaal mensen tegen het lijf loopt die je heel new york laten zien of zit er iets anders achter?
    Mooie verhalen van eerd, keep up the good work!

  • 29 December 2008 - 10:40

    Arno:

    Dude,
    Leuk je verhalen te lezen man,goed bezig!!
    Ben je Joe McCahery nog niet tegengekomen in NY? hehe. Ik ga mn best doen voor je bij IBL!
    veel plezier nog

  • 29 December 2008 - 11:30

    Laurens:

    Mich!

    Nice man :) Uiteraard, en moeiteloos, heel het verhaal gelezen ;) Meesterlijk hoe het in deze dagen al gelopen is zeg! Tof voor je zulke mensen te treffen :D

    Mooie en leuke foto's ook! En je bent er nog maar net... Kan nog heeeeel wat worden kerel, super!

    Enjoy :)

  • 29 December 2008 - 11:49

    Tijn:

    haha mooie dingen lees ik hier, veel plezier nog enne +1 voor de zwerver en demonstratie pica

    laterrr

  • 29 December 2008 - 21:18

    Lex:

    De eerste alinea en de foto's zijn inderdaad erg nice :)


  • 29 December 2008 - 21:19

    Lex:

    De rest ook wel hoor

  • 29 December 2008 - 21:25

    PAMA:

    Lieve Michael, fantastisch wat je allemaal al gezien en meegemaakt hebt. We hebben enorm genoten van je foto's (goed gelukt trouwens!) Leuk dat je dit met gezellige mensen hebt kunnen beleven.
    Heel veel plezier en dank je dat je ons zo op de hoogte houdt: keep it coming!
    Veel liefs van ons allemaal en heel Breda, Maarten en dominique

  • 29 December 2008 - 21:35

    Marloes:

    Haha vet he Nueva York! Hebben jullie ook lekker gehopt in die tourbussen ( lekker zwart rijden naderhand)Wij elke dag hetzelfde verhaaltje!! Heb jij ook vast gehoord! The Empty state building muhaha. Nog heel veel plezier!!
    xx

  • 29 December 2008 - 22:36

    Winnie:

    Zo hee drie shotjes Tequila!! Hebben ze daar geen jus d'orange? ;-) Heel veel plezier! greetzz

  • 30 December 2008 - 07:55

    Niels:

    Klinkt allemaal goed man! Veel plezier nog de komende dagen en een goede jaarwisseling!

  • 30 December 2008 - 11:45

    Daniel:

    klinkt dik, netjes dat je je nu al op je gemak voelt in NY.
    Niet gedacht dat jij nog "lief dagboek" achtige lappen tekst zou plaatsen. Ik ben onder de indruk.

    Blijf posten en gedraag je met oud en nieuw,
    daniel

  • 30 December 2008 - 11:58

    Annelies:

    Jaaa, die foto met duim doet het em hoor! ;) Verder ook vette foto's en leuk verhaal! Heb het helemaal gelezen hoor. :) Maar Michaël, voortaan ga je in NL dus ook gewoon mee aan de Tequilla hè. ;)

  • 30 December 2008 - 15:24

    Dominique:

    Je foto met kerstwens (peace-teken) staat als achtergrond op de computer. Dus ik zeg je foto dagelijks even gedag (en Jonathan wel meerdere keren per dag!)
    Hier is het koud en kan er al geschaatst worden. Zorg maar wel dat je uitgerust bent voordat je aan je aan oud/nieuwjaarsnacht begint, zodat je niet al te vermoeid bent voor je doorreis. Veel plezier en zorg/pas goed op jezelf. Dikke knuf!

  • 30 December 2008 - 18:48

    Freek:

    Hey kerol !

    Leuke verhalen man!
    Maar hier is het ook flink koud -8 snachts ha ha ha dus voor het weer hoef j niet helemaal naar new york te vliegen hoor

    Fijne jaarwisseling !

  • 30 December 2008 - 19:49

    Therris:

    Micha toch, gemiste kans! Je weet toch dat Nederlandse modellen helemaal Hot zijn in de modewereld? ;-)

    Nieuwjaar in NYC schijnt trouwens een hele belevenis te zijn dus vp nog!

  • 30 December 2008 - 20:06

    Therris:

    Micha toch, gemiste kans! Je weet toch dat Nederlandse modellen helemaal Hot zijn in de modewereld? ;-)

    Nieuwjaar in NYC schijnt trouwens een hele belevenis te zijn dus vp nog!

  • 31 December 2008 - 08:35

    Lonneke:

    Lekker druk bezig! Zo zie je in een week wel heel NYC! Fijne jaarwisseling en goede reis morgen.

  • 31 December 2008 - 16:56

    Coen:

    Hey.. 'T is gelukt, hoor! Men is hier jaloers! (ik iig wel).. Nog veel plezier, ben benieuwd hoe Knoxville bevalt.. Alvast gelukkig nieuwjaar!
    groetjes,
    Coen

  • 31 December 2008 - 17:31

    Wouter:

    Haha, mooi stuk Michael!! Nou kom maar eens snel naar mijn hostel, dan gaan we Times Square op! :)

  • 01 Januari 2009 - 02:24

    Dominique:

    Lieve Michael, Heel veel geluk gewenst in het nieuwe jaar. Raar idee dat wij het al gevierd hebben en jij het nmg voor de boeg hebt. dikke knuffel en heel fijne tijd en veel geluk in het nieuwe jaar,
    Dominique

  • 03 Januari 2009 - 19:00

    El Pollo:

    Leuk verhaal Zwalk.
    Dat je dat allemaal aan kan na het hangen in je luxe studenten leven hier :P

    Overigens is het hier ook koud 0 tot -10 graden

    Veel Plezier verder

  • 04 Januari 2009 - 17:42

    Erwin:

    Hey model! ;-) Dat was een uitnodiging voor de mannenprositutie, hoor! Haha! Maar inderdaad mooie verhalen, echt Michael-style! In ieder geval heel veel plezier en nog een gelukkig nieuwjaar!

  • 05 Januari 2009 - 11:35

    Mark:

    Leuk stuk kerel! Lachen man, meteen al gevraagd voor een modellenbureau:P Dat wordt nog een groot feest daar komend halfjaar:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Actief sinds 06 Dec. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30923

Voorgaande reizen:

31 Juli 2011 - 15 Juli 2012

America part II

24 December 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: